Czy warto korzystać z artykułów sponsorowanych w procesie pozycjonowania strony?

Czy warto korzystać z artykułów sponsorowanych w procesie pozycjonowania strony?

Dziś trudno wyobrazić sobie pozycjonowanie stron internetowych bez wykorzystania content marketingu. To skuteczny sposób na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie są to jedyna zaleta marketingu treści. Wpływa także na rozpoznawalność firmy i budowanie pozycji eksperta w branży. Sam content marketing polega na przygotowaniu i publikacji unikalnych i wartościowych dla użytkowników artykułów.

Jakie korzyści wynikają z publikacji artykułów sponsorowanych?

Dzięki publikacji artykułów sponsorowanych dotrzeć można do szerokiej grupy odbiorców. To z kolei przekłada się na wzrost ruchu na stronie. W przypadku sklepów internetowych ma to ogromne znaczenie. Im większy ruch, tym większa sprzedaż oferowanych produktów. Publikacja artykułów sponsorowanych wpływa oczywiście także na pozycyjne w wynikach wyszukiwania. Z czego to wynika? W każdym artykule umieć można link prowadzący do pozycjonowanej strony internetowej. Wystarczy teraz przygotowane artykuły opublikować w wysokiej jakości serwisach internetowych. W ten sposób zdobyć można mocne linki przychodzące, co oczywiście wpływać będzie na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania.

Gdzie publikować artykuły sponsorowane?

Wspomniano, że artykuły sponsorowane publikowane powinny być w wysokiej jakości serwisach internetowych. Co to jednak dokładnie znaczny? Wybierając serwisy internetowe, na których chciałoby się opublikować artykuły sponsorowane, warto wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze, tematyka takie serwisu. Powinna być ona zbieżna z treścią artykułu oraz stroną internetową, która jest pozycjonowana. Jest jednak wyjątek od tej reguły. Mowa tu o regionalnych serwisach internetowych, najczęściej informacyjnych. To dobrej miejsce na publikację artykułu sponsorowanego dla lokalnej firmy. Po drugie, jakość. Mowa tu oczywiście o jakości serwisów, na których planuje się publikację artykułów. Muszą być to po prostu serwisy, które są odwiedzane i czytane przez użytkowników. I po trzecie, grupa docelowa. Artykuły sponsorowane publikować należy w serwisach, które odwiedzane są przez naszą grupę docelową.

Jak przygotować artykuł sponsorowany?


Pisząc artykuł sponsorowany, pamiętać trzeba o kilku zasadach. Przede wszystkim musi być on pisany w sposób obiektywny. Artykuł sponsorowany nie może być wprost artykułem reklamowym. Opisując np. dany produkt, należy oczywiście odnosić się do niego pozytywnie. Pamiętać jednak trzeba o zachowaniu umiaru w jego zachwalaniu. Oczywiście sam artykuł musi być po prostu ciekawy dla czytelnika. Często jego napisanie dla wielu osób nie jest łatwe. Warto w takim przypadku poprosić o pomoc doświadczoną agencję jak np. pozycjonowanie Poznań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.