Jak długo trwa pozycjonowanie sklepów internetowych?

Jak długo trwa pozycjonowanie sklepów internetowych?

Każdy właściciel sklepu internetowego chciałby, uzyskać jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce jak najszybciej. Trzeba jednak wiedzieć, że często szybkie osiągnięcie wysokich pozycji jest po prostu niemożliwe. Na pozycjonowanie sklepów internetowych wpływ ma bowiem wiele różnych czynników. Dlatego czasem trwać może to kilka tygodni, a czasem nawet kilka lub kilkanaście miesięcy. Warto zatem wiedzieć, co wpływa na czas wypozycjonowania sklepu w wyszukiwarce.

Wiek i historia domeny

Jednym z czynników mających wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych jest wiek oraz historia domeny. W przypadku starszych domen pozycjonowanie może przebiegać szybciej. Takie domeny mają już swoją historię, a to pozytywnie wpływa na pozycjonowanie. Oczywiście istotne jest, aby była to dobra historia. Ważne jest choćby to, czy wcześniej pod daną domeną znajdowała się inna witryna internetowa. Jeśli tak, a do tego była to witryna dobrej jakości, związana tematycznie z produktami oferowanymi przez sklep, to wypozycjonowanie sklepu można trwać krócej.

Algorytm wyszukiwarki Google

Oczywiście na pozycjonowanie sklepów internetowych wpływ na również sam algorytm wyszukiwarki. Wiedzieć trzeba, że Google co jakiś czas dokonuje zmian w swoich algorytmach. Dlatego bardzo ważne jest, aby systematycznie monitorować zmiany wprowadzane w algorytmie wyszukiwarki. Każda zmiana może mieć ogromny wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Przy okazji każdej takiej zmiany należy szybko się do niej dostosować. W innym wypadku na efekty pozycjonowania będzie trzeba czekać naprawdę długo. Co więcej, brak reakcji na zmiany w algorytmie może spowodować dodatkowe spadki w rankingu wyszukiwarki.

Stan sklepu internetowego


Na pozycjonowanie sklepu internetowego ma także wpływ samo to, jak sklep został zaprojektowany i stworzony. Innymi słowy, kluczowa jest tu optymalizacja sklepu online pod kątem SEO. Zanim rozpocznie się proces pozycjonowania, wykonać należy audyt SEO sklepu internetowego. Na jego podstawie przeprowadzona powinna być optymalizacja witryny. Śmiało można dziś powiedzieć, że wypozycjonowanie sklepu, który nie jest właściwie zoptymalizowany pod kątem wymagań wyszukiwarki, jest niemal niemożliwe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.