Pozycjonowanie stron – dlaczego SEO jest ważne?

Pozycjonowanie stron – dlaczego SEO jest ważne?

SEO (Search Engine Optimization) to dosłowne tłumaczenie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Proces ten odtwarza zestaw działań, które pomagają potencjalnym klientom szybko odnaleźć pożądaną stronę w wyszukiwarce Google. Jego celem jest zbudowanie zaufania robotów do zasobu i osiągnięcie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania pożądanych informacji.

Kiedy wpisujemy w wyszukiwarkę, np. zapytanie Google: jak zoptymalizować stronę internetową, otrzymujemy następujące wyniki. Wyszukiwarka posiada zarówno płatne reklamy, takie jak reklama kontekstowa, jak i bezpłatne wyniki wyszukiwania (organiczne) i to właśnie te wyniki zależą od SEO.

Pozycjonowanie SEO na świecie

SEO (Search Engine Optimization) to dosłowne tłumaczenie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych
Większość firm na świecie uważa, że SEO to proces budowania widoczności strony internetowej i pozyskiwania ruchu z wyników wyszukiwania (tzw. SERP, czyli Search Engine Result Page). SEO wpływa na wszystkie czynniki, które poprawiają ranking i widoczność, a nie tylko na optymalizację. Wywołało to wiele kontrowersji.

Pozycjonowanie stron Poznań (więcej tutaj: https://seodot.com.pl/) to reklama w bezpłatnych wynikach wyszukiwania oraz SEM – reklama kontekstowa lub szerzej – reklama internetowa (Google Ads). Zatem SEM (Search Engine Marketing), to z reguły działania marketingowe obejmujące cały ruch organiczny oraz reklamę.

Czym zajmuje się SEO?

W praktyce, jak już wspomniano, optymalizacja polega na:

  • Treści tekstowe (np. gdy zmieniamy długość artykułów, ich tytuł, dodajemy słowa kluczowe, itp.);
  • Struktura strony (sposób zmiany architektury informacji nawigacyjnej);
  • Percepcja techniczna i wizualna (szybkość strony, responsywność, odpowiedni dobór treści, umiarkowane użycie reklam itp.);
  • Linki do strony www (tzn. ogólnie linki do strony z innych stron w Internecie).

Dlatego ograniczanie się do kodu SEO (czasem także metadanych i title) jest po prostu dużym błędem, bo optymalizacja to tylko część całości. W praktyce istnieje wiele czynników wpływających na pozycjonowanie. Jest ich ponad 200, choć wydaje się, że żaden z nich nigdy nie był używany. Jest to trudne do zrobienia, ponieważ algorytm Google jest tajemnicą. Wiodące działania SEO opierają się na wytycznych Google, własnej wiedzy, testach i analizie korelacji.

Kontrowersje wokół optymalizacji i pozycjonowania


Wielu czołowych ekspertów spiera się, czy poszczególne czynniki wyszukiwarki rzeczywiście mają wpływ (w praktyce głównie na wyszukiwarkę Google), czy tylko rywalizują o wysokie pozycje. Jest to dość trudne do zweryfikowania, ponieważ cały czas pracujemy w zmieniającym się środowisku. Niemożliwe jest przeprowadzenie analizy przy założeniu, że wszystkie inne czynniki są równe. Wraz z kształtowaniem jednego czynnika, zmieniaj inne:

  • Optymalizacja profilu linków i stron konkurencji;
  • Algorytm Google;
  • Zachowanie użytkownika.

Prowadzi to często do pochopnych i fałszywych roszczeń. Na przykład, wielu marketerów w pewnym momencie zauważa, że rozpoczęcie działań w Google AdWords zwiększa ruch z wyników organicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *